Am născut. Când pot să reîncep antrenamentele?

Acum că ai trecut de cel mai important eveniment din viața ta și îți ții puiul în brațe, te întrebi când poți să revii la antrenamentele de rutină pentru a te restabili, dar și a scăpa de kilogramele acumulate în timpul sarcinii.

Sunt sigură că ai reușit să te informezi despre această temă din diverse surse, însă majoritatea din ele conțin o informație generală, timpul recomandat pentru recuperarea post natală fiind de 6 săptămâni. Totuși, așa cum fiecare sarcină decurge diferit și fiecare proces de naștere este unic, așa e și cu recuperarea. Fie că ai născut natural, cu un travaliu mai lung sau mai scurt, cu epiziotomie sau fără sau poate prin cezariană, tot procesul nașterii dictează timpul necesar recuperării.

Recuperarea post natală ține de 2 aspecte: recuperarea fizică și recuperarea emoțională.

Să vorbim mai întâi despre primul aspect. Primele două săptâmâni după naștere sunt foarte importante pentru regenerarea țesuturilor și pentru curățarea organismului. În mod normal, după acest timp ar trebui să ai o consultație la medicul ginecolog-obstetrician pentru a verifica cum decurge recuperarea. În cazul în care organismul se regenerează bine, nu ai dureri sau disconfort, poți reîncepe activitatea fizică, de intensitate moderată, de preferat cu exerciții de stabilizare a mușchilor abdominali, iar peste o lună poți recurge la o rutină de exerciții cu greutatea propriului corp. În aceste 14 zile este foarte indicat să faci plimbări dese.

În cezariană procesul de recuperare este mult mai lung, însă pentru a evita complicațiile este foarte important să îți miști corpul în primele 24 de ore de la operație (nu neapărat să te ridici din pat, e nevoie de mișcări ușoare din brațe, picioare). Acest lucru va preveni infecțiile și formarea cheagurilor de sânge. În 7-10 zile se vor vindeca cusăturile pielii, iar în următoarele 12 săptâmâni se vindecă stratul muscular. Dacă nu mai simți durere și niciun fel de disconfort, poți trece la treabă! Ușor, treptat, intensitate moderată. În aceste 12 săptămâni nu uita de plimbările lungi.

Înainte să începi rutina de exerciții, să te asiguri că nu ai făcut diastază (separarea mușchilor abdominali) ceea ce se poate întâmpla cel mai des la persoanele care nu au făcut sport înainte de sarcină. În acest caz te sfătuiesc să apelezi la un antrenor personal calificat care te va ajuta să repari această afecțiune fără a te supune la riscuri.

Al doilea aspect ține de starea ta emoțională și cât de bine îți reușește să te acomodezi cu noul stil de viață. Apariția bebelușului te va face foarte fericită, dar nu te va scăpa de griji, de frici sau de supraoboseală. Recuperarea emoțională poate dura mult mai mult decât recuperarea fizică și îți recomand din tot sufletul să ții cont de ea. Niciodată sa nu faci antrenament dacă te simți prea obosită sau copleșită de prea multe treburi pentru că provoacă mai multe daune decât beneficii. Poți începe cu un antrenament pe săptămână sau cu câte 15 minute de 2 ori pe săptămâna. Doar tu și bebelușul tău dictați ritmul. Nu e momentul să te gândești obsesiv la kilogramele în plus, ele vor dispărea prin alimentație echilibrată și plimbări. Iar atunci când vei fi pregătită, vei lucra intens la formele pe care ți le dorești.

Multă baftă, dragă mămică! <3

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *